Solidarity of Arts: Echo Collectiv plays Amnesiac, Jóhann Jóhannsson GDAŃSK - Bilety

Solidarity of Arts: Echo Collectiv plays Amnesiac, Jóhann Jóhannsson GDAŃSK - Bilety
N, 27.08.17, 20:00 Europejskie Centrum Solidarności
Plac Solidarności 1, 80-863 GDAŃSK

Więcej ...

Podsumowanie cen

Zamów bilety teraz!

Na to wydarzenie drukujemy specjalne kolorowe bilety FanTicket. W związku z tym czas realizacji zamówienia może wynosić do 14 dni roboczych.

Wybór najlepszych miejsc

Wybierz cenę - my wybierzemy najlepsze dostępne miejsca.

Zakup z planu sali
Samodzielnie szukaj miejsca
Solidarity of Arts: Echo Collectiv plays Amnesiac, Jóhann Jóhannsson, Europejskie Centrum Solidarności, 27.08.17
Zamknij widok pełnoekranowy
KategoriaOpisCenaIlość 
1 Miejsce siedzącePrzedsprzedaż
80,00 PLN
  • Informacje na temat wyboru miejsc.
  • Ceny biletów zawierają podatek VAT, do ceny biletu może zostać doliczona opłata serwisowa oraz opłata za dostawę.
  • Informacja: Eventim Sp. z o.o. nie jest organizatorem wydarzeń, na które sprzedaje bilety. Eventim Sp. z o.o. działa jako pośrednik w sprzedaży i jedynie sprzedaje bilety w imieniu organizatora.
  • Metody wysyłki dla tego wydarzenia:

    Wybrana metoda wysyłki jest niedostępna poniżej? Prosimy sprawdzić czy jest dostępna w koszyku.

  • Ticketdirect
    Samodzielny wydruk biletu
  • List Polecony Priorytet
    Poczta Polska
  • Kurier DHL
    Przesyłka kurierska DHL
  • List polecony priorytet międzynarodowy
    List polecony priorytet międzynarodowy
  • Kurier na terenie Europy
    Przesyłka kurierska na terenie Europy
  • Kurier poza Europą
    Przesyłka kurierska - świat
Witamy w
Europejskie Centrum Solidarności
dowolnym wyborze miejsca
 

Solidarity of Arts: Echo Collectiv plays Amnesiac, Jóhann Jóhannsson

ECHO COLLECTIVE PLAYS AMNESIAC

Reinterpretacja dzieł tak kultowych, jak uznawana za jedną z najdoskonalszych płyt art-rockowych początku XXI wieku „Amnesiac” (2001) grupy Radiohead, jest przedsięwzięciem co najmniej odważnym. Na szczęście jednak Echo Collective to zespół gruntownie do takich wyzwań przygotowany. Rezydujący w Brukseli kolektyw profesjonalnych, klasycznie wykształconych muzyków stale współpracuje z twórcami, takimi jak: A Winged Victory for the Sullen, Stars of the Lid, Jóhann Jóhannsson, Laniakea, Adam Wiltzie, Dustin O’Halloran czy Christina Vantzou. Utalentowani muzycy zdołali wejść ze współczesnymi kompozytorami w głębokie porozumienie i wykształcili zdolność łączenia wyrazistych tonów instrumentów smyczkowych z falującymi frazami fortepianów, elektroniką i dronowymi płachtami dźwięku. Podobnie jak pracujący z nimi twórcy, Echo Collective niezmiennie dążą do redefinicji muzycznych granic, przez co są one stale – ze znakomitym artystycznym efektem – rozmywane.

Projekt reinterpretacji albumu Radiohead powstał w ramach rezydencji artystycznej w centrum kultury Ancienne Belgique w sezonie 2016–2017. Dyrektor artystyczny Ancienne Belgique – Kurt Overbergh zaproponował wybór między płytami „Kid A” a „Amnesiac”. – Zdecydowaliśmy się na tę drugą, bo jest bardziej złożona i wielowarstwowa, bliższa muzyce klasycznej pod względem konstrukcji i barw, a także w wielu aspektach: stanowiła dla nas większe wyzwanie – opowiada Neil Leiter, współzałożyciel Echo Collective. – Zadanie zaaranżowania tych piosenek bez użycia wokalu było uwalniające. Wolną przestrzeń, którą w utworze rockowym tradycyjnie zajmuje linia wokalna, wykorzystaliśmy, eksponując w oryginale zepchnięte w tło partie instrumentalne i wyrównując ich poziomy z melodią przewodnią. Udało się uzyskać dużo więcej interakcji między liniami, więcej różnorodności i bogactwa brzmienia i formy.

Lider kolektywu Neil Leiter twierdzi, że u podstaw zamysłu artystycznego reinterpretacji „Amnesiac” leży wierność oryginałowi. – Chcielibyśmy, zachowując własne brzmienie, pozostać wierni oryginałowi, tak by publiczność czuła się jak na spotkaniu z dawno niewidzianym przyjacielem. By ludzie cieszyli się znajomą muzyką, a jednocześnie byli zaproszeni do interakcji z nią, jak gdyby słyszeli to pierwszy raz. To naprawdę ciekawy balans. O efekcie tych wysiłków świadczą słowa dziennikarza muzycznego Marka Carry’ego, który na blogu fracturedair.com po koncercie grupy napisał: „Doświadczenie żywego koncertu jest jednym z rzadkich przypadków, kiedy emocje opanowują każdą twoją myśl jak wir zapomnianych snów, które nagle wypływają na powierzchnię umysłu. Oczywiście nie sposób takie doświadczenie zmierzyć, ale wielka siła dźwiękowego przekazu [Echo Collective] jest niezaprzeczalna i prawdziwa”. Ze względu na przychylne recenzje oraz współpracę grupy z występującym u nas tego samego dnia Jóhannem Jóhannssonem warto się na koncercie Echo Collective pojawić.

Skład:
Margaret Hermant – skrzypce, harfa
Neil Leiter – altówka
Charlotte Danhier – wiolonczela
Gary De Cart – fortepian
Hélène Elst – fagot, kontrafagot
Yan Lecollaire – klarnet, klarnet basowy, saksofon barytonowy
Antoine Dandoy – perkusja orkiestrowa

JÓHANN JÓHANNSSON

Interesującym się choćby pobieżnie muzyką z gatunku contemporary classical nazwiska Jóhanna Jóhannssona przedstawiać nie trzeba. Pochodzący z Islandii artysta od blisko dwóch dekad realizuje się twórczo, komponując złożone, wielowarstwowe muzyczne pejzaże, w których dźwięki generowane elektronicznie włączane są w klasyczne orkiestracje na równi z tradycyjnym instrumentarium. Biorąc w nawias muzyczne rozgraniczenia, czerpie z baroku, jak i minimalizmu, z ambientu, jak i elektroakustyki.

Rozpiętość inspiracji Jóhanna Jóhannssona ukazywał już autorski debiut artysty – album „Englabörn” (2002), w którym wpływy muzyki Erika Satie, Bernarda Herrmanna, Purcella czy Moondoga sąsiadowały z muzyką elektroniczną wydawaną przez oficyny Mille Plateaux czy Mego. Późniejsza „Virðulegu Forsetar” (2004), została napisana na instrumenty dęte blaszane, elektroniczne drony oraz perkusję. Orkiestrowe „Fordlandia” (2008) i „IBM 1401 – A User’s Manual” (2006) to z kolei inspiracja odgłosami emisji elektromagnetycznych jednego z pierwszych komputerów IBM. Duża część twórczych działań Jóhanna Jóhannssona opiera się na współpracy z filmowcami, tworzył muzykę m.in. do obrazu „Dreams in Copenhagen” (2009) Maxa Kestnera, „The Miners’ Hymns” (2010) Billa Morrisona (refleksyjnego komentarza na temat przeszłości i dziedzictwa górniczych społeczności północnowschodniej Anglii), a także do „Mystery” (2012) autorstwa Lou Ye, czy „Dużego zeszytu” (2013) Jánosa Szásza.

Ostatnim sukcesem Jóhannssona na polu filmowym był Złoty Glob dla muzyki do „The Theory of Everything” (2015) Jamesa Marsha, nominowanej również do Oscara oraz nagród BAFTA i Grammy. Najnowsze dzieło Jóhannssona – „Orphée” to pierwszy od sześciu lat jego album studyjny, a jednocześnie debiut w jednej z najstarszych i najznakomitszych wytwórni zajmujących się muzyką klasyczną – Deutsche Grammophon. Zainspirowany owidiańską wersją mitu Orfeusza, artysta ponownie posługuje się akustyczno-elektroniczną paletą dźwięków, tym razem – badając granice ciemności i światła – zastanawia się nad istotą nietrwałości, kontempluje złudną naturę piękna, by w końcu dojść do uwznioślenia odradzającej mocy sztuki. To ten właśnie materiał Jóhann Jóhannsson – mistrz neoklasyki – wykona podczas koncertu w ramach festiwalu SOLIDARITY OF ARTS.

Skład:
Jóhann Jóhannsson – fortepian, elektronika
Margaret Hermant – skrzypce
Benoit Leseure – skrzypce
Neil Leiter – altówka
Charlotte Danhier – wiolonczela
Marine Horbaczewski – wiolonczela
Thorarinn Gudnason – gitara, elektronika
 

Informacje na temat wydarzenia

Program muzyczny dziewiątej edycji festiwalu Solidarity of Arts odnosi się – poprzez artystyczne oddanie harmonijnego współistnienia odmienności – do motywu przewodniego wydarzenia, jakim jest Pokój. Zaproszeni zostali artyści działający w obrębie niejednokrotnie bardzo od siebie estetycznie odległych stylistyk. Usłyszeć będzie można dźwięki różnorodne, rozpinające się od fortepianowej kameralistyki przez klasyczne, orkiestrowe formy, jazz, muzykę elektroniczną aż po dub techno. Wszyscy wykonawcy, choć na co dzień rezydują w różnych światach muzycznych, posiadają jedną cechę wspólną: otwartość, świadome i swobodne poruszanie się ponad muzycznymi podziałami oraz umiejętność przełożenia współczesnego świata z całą jego złożonością i kulturowym bogactwem na indywidualny język twórczy.

Na program muzyczny dziewiątej edycji Solidarity of Arts składa się siedemnaście podmiotów wykonawczych, które usłyszymy na czterech scenach rozmieszczonych w przestrzeni ECS i Sali BHP. To pięć wieczorów i łącznie niemal dwadzieścia godzin wypełnionych różnorodną muzyką, graną przez solistów, tria, kwartety, septet aż po orkiestry i chór. Wielu spośród wykonawców nie miało dotąd okazji szerszego zaprezentowania się polskiej publiczności, dla niektórych gdański występ będzie pierwszym koncertem w Polsce, dlatego w programie znalazło się kilka realizacji premierowych. Powstał też jeden projekt specjalny. Całość daje wielowymiarowy i artystycznie spójny program, otwierający sposobność do zapoznania się z wartościową muzyką, której być może dotychczas nie słyszeliście.

Kontynuuj przeglądanie

FanTicket

Na to wydarzenia dostępny jest FanTicket.
FanTicket to prawdopodobnie najpiękniejsza pamiątka z koncertu Twojego ulubionego artysty. Druk wysokiej jakości i niepowatarzalny projekt powoduje, że FanTicket jest idealnym pomysłem na prezent! Zaprojektowane w kolorze FanTickets są drukowane na niepowtarzalnym blankiecie i reprezentują prawdopodobnie najlepsza alternatywę w stosunku do zwyczajnych biletów.

* Callcenter:  
Callcenter
+48 22 591 83 83

Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 18:00


Punkt Eventim ZASP
Al. Jerozolimskie 25 Warszawa

Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 19:00